Na zagranicznych portalach aukcyjnych czasem udaje się "upolować" ciekawe materiały dotyczące Hanomaga. Wprawdzie nasz budżet na rok 2013 został już skonsumowany, ale przecież mamy właśnie Święta Bożego Narodzenia więc chyba możemy sprawić sobie dodatkowy prezent?
Przedstawiamy kilka skanów z przedwojennego prospektu reklamowego Hanomaga.
Prospekt, który znalazł się w tym roku pod naszą choinką, skierowany był do mieszkańców Europy, poza ojczyzną Hanomaga. Bardzo wyraźnie świadczą o tym teksty zawarte w prospekcie - wszystkie w językach: angielskim, francuskim i hiszpańskim. Każda możliwość poczytania o Hanomagach bez słownika j. niemieckiego w ręku daje olbrzymią przyjemność. Był to zapewne bardzo ważny motyw, dla którego po prostu musieliśmy kupić tą rzadką hanomagową pamiątkę.
W ponad trzydziestostronnicowej książeczce znalazło się trochę informacji technicznych dotyczących trzech najbardziej dojrzałych konstrukcji firmy z Hanoweru: Kurier, Rekord oraz Sturm. Poniżej przedstawiamy ich rysunki wraz z krótkimi opisami zawartymi w prospekcie.
Hanomag Kurier
W najwyższym stopniu spełnia wymogi samochodu tej klasy, dotyczące przestronności wnętrza oraz jakości prowadzenia. Dostarczany jako sedan, na życzenie montowany jest także zsuwany, materiałowy dach. Nadwozie w całości wykonane jest ze stali, a spoczywa ono na mocno usztywnionym podwoziu, co zapewnia najwyższą trwałość samochodu. Kurier rozwija moc 23 KM.
Hanomag Rekord
Z mocą 35 KM, jest znany jako efektywny samochód średniej wielkości. Produkowany jako sedan oraz kabriolet. Oba typy posiadają nadwozia wykonane w całości ze stali, co gwarantuje najwyższy poziom bezpieczeństwa kierowcy oraz pasażerom. Bak o pojemności 54 litrów zapewnia zasięg ok. 500km.
Hanomag Sturm
Cieszy się doskonałą reputacją jako szczególnie szybki i dynamiczny samochód. Zużycie paliwa na poziomie 13-14 litrów na 100km jest bardzo dobrym wynikiem, uwzględniając osiągi samochodu. Sturm budowany jest jako sedan z czterema drzwiami z wyjątkowo długim nadwoziem. Powstaje także kabriolet - w różnych odmianach oraz z szerokim wachlarzem wyposażenia.
W obecnych czasach zapewnienia o świetnych osiągach samochodów o mocy ok. 30KM wydają się mocno przesadzone, ale w latach trzydziestych z pewnością miały uzasadnienie. Z resztą właściwości jezdne Hanomaga możecie poznać sami - wystarczy kontakt z nami!
W prospekcie znalazła się jesze jedna ciekawostka - przedstawiająca Hanomaga, jako samochód, który z powodzeniem brał także udział w wyścigach oraz długodystansowych rajdach. Jako dowód, lista wygranych imprez wraz z zestawem zdjęć Hanomagów w sporcie motorowym.
Prospekt, który znalazł się w tym roku pod naszą choinką, skierowany był do mieszkańców Europy, poza ojczyzną Hanomaga. Bardzo wyraźnie świadczą o tym teksty zawarte w prospekcie - wszystkie w językach: angielskim, francuskim i hiszpańskim. Każda możliwość poczytania o Hanomagach bez słownika j. niemieckiego w ręku daje olbrzymią przyjemność. Był to zapewne bardzo ważny motyw, dla którego po prostu musieliśmy kupić tą rzadką hanomagową pamiątkę.
W ponad trzydziestostronnicowej książeczce znalazło się trochę informacji technicznych dotyczących trzech najbardziej dojrzałych konstrukcji firmy z Hanoweru: Kurier, Rekord oraz Sturm. Poniżej przedstawiamy ich rysunki wraz z krótkimi opisami zawartymi w prospekcie.
Hanomag Kurier
W najwyższym stopniu spełnia wymogi samochodu tej klasy, dotyczące przestronności wnętrza oraz jakości prowadzenia. Dostarczany jako sedan, na życzenie montowany jest także zsuwany, materiałowy dach. Nadwozie w całości wykonane jest ze stali, a spoczywa ono na mocno usztywnionym podwoziu, co zapewnia najwyższą trwałość samochodu. Kurier rozwija moc 23 KM.
Hanomag Rekord
Z mocą 35 KM, jest znany jako efektywny samochód średniej wielkości. Produkowany jako sedan oraz kabriolet. Oba typy posiadają nadwozia wykonane w całości ze stali, co gwarantuje najwyższy poziom bezpieczeństwa kierowcy oraz pasażerom. Bak o pojemności 54 litrów zapewnia zasięg ok. 500km.
Hanomag Sturm
Cieszy się doskonałą reputacją jako szczególnie szybki i dynamiczny samochód. Zużycie paliwa na poziomie 13-14 litrów na 100km jest bardzo dobrym wynikiem, uwzględniając osiągi samochodu. Sturm budowany jest jako sedan z czterema drzwiami z wyjątkowo długim nadwoziem. Powstaje także kabriolet - w różnych odmianach oraz z szerokim wachlarzem wyposażenia.
W obecnych czasach zapewnienia o świetnych osiągach samochodów o mocy ok. 30KM wydają się mocno przesadzone, ale w latach trzydziestych z pewnością miały uzasadnienie. Z resztą właściwości jezdne Hanomaga możecie poznać sami - wystarczy kontakt z nami!
W prospekcie znalazła się jesze jedna ciekawostka - przedstawiająca Hanomaga, jako samochód, który z powodzeniem brał także udział w wyścigach oraz długodystansowych rajdach. Jako dowód, lista wygranych imprez wraz z zestawem zdjęć Hanomagów w sporcie motorowym.